2015. 07. 09. by agi
Mi fér bele 160 karakterbe – hogyan töltsd ki üzleted leírását
Az üzletek leírására a globalplaza.hu oldalán csak 160 karakter áll rendelkezésre. Ennek több oka is van: egyrészt szeretnénk, ha a vásárlók rövid és tömör leírásokkal találkoznának egy-egy üzletoldalra érkezve, másrészt a keresőoptimalizálás szempontjából is fontos minden üzletoldalnál ez a fogalmazásmód.
Mégis mi férhet bele 160 karakterbe? Hogy írjuk meg ezt a rövid bemutatkozást? Íme néhány „szabály”:
1. Ne másolj!
Több üzletoldalnál is találkoztunk azzal, hogy a hosszú leírásokat (már meglévő weboldalról, Facebook-oldalról, stb.) egy egyszerű másolás-beillesztéssel teszik át a globalplazán lévő üzletoldalukra is. Ezt azért nem javasoljuk, mert szinte biztos, hogy nem a legfontosabb dolgok lesznek benne, valamint valószínűleg nem is fér bele a 160 karakterbe, így a végét a rendszer majd automatikusa levágja.
Tehát célszerű egy teljesen új leírást írni.
2. A bemutatkozásban szerepeljen az üzlet neve.
A „Cégünk…” vagy „Üzletünk” kezdetű mondatok helyett kezdd a bemutatkozást az üzleted nevével, pl.: „A Laura Virágbolt…”. Ez azért hasznos, mert adott kulcsszóra így a Google relevánsabbnak tartja majd üzletedet.
3. „160 karaktert írtam, mégsem jeleníti meg az utolsó szót/szavakat”
Sajnos előfordulhat, hogy bár azt jelzi a rendszer, hogy 160 karakterbe belefér a leírás, megjelenítéskor mégsem jelenik meg az utolsó szó, mert a hosszú szavak miatt pl. nem tudja úgy elrendezni. Ilyenkor célszerű kicsit átfogalmazni vagy rövidebb szavakat írni.
4. Írd bele a leírásba, hogy milyen termékeket árulsz
Pl.: A Laura Virágbolt csokrok, dekorációk elkészítését vállalja. Virágok, kaspók, cserepes növények szereplnek kínálatunkban. Budapesten várjuk vásárlóinkat.
Hogyha esetleg úgy érzed, segítségre van szükséged, vagy csak bizonytalan vagy abban, hogy jó leírást írtál-e nyugodtan kérdezz minket, segítünk!
Minden vélemény számít!